donderdag 19 juni 2014

My new lifestyle Journey #1



Hallo iedereen!
Vandaag gaat mijn artikel over iets heel anders dan beauty en fashion. Vandaag is het iets meer lifestyle. Ik ben namelijk begonnen aan de 30 days challenge (abs, squats and arms) Het is de iets makkelijkere versie. Lees lekker verder voor mijn ervaring tot nu toe.




Dag 1
10 Sit ups
5 Crunches
4 Push ups
8 Mountain climbers
15 Squats
Gewicht: 65,5


Dag 1 was het makkelijkst. Er was bijna geen inspanning, behalve het opdrukken. Ugh, opdrukken. Ik heb een hele tijd lang geen armspieroefeningen gedaan (denk aan ongeveer 5 jaar niet) en nu moest ik plotseling opdrukken. Oké, ik moest vier keer opdrukken. Maar voor iemand met helemaal geen armspieren is het wel heel wat. En de squats, nee. Ik moest maar vijftien squats doen, maar ik heb het nog nooit gedaan. Ik viel telkens bijna om. Je moet dus met je knieën niet verder dan je tenen komen en je moet je rug zo recht mogelijk houden. Ik heb uiteindelijk heel snel een filmpje opgezocht, daar gaf ze een handige tip om je armen voor je uit te steken. Zo kan je ook gelijk je armen trainen! Erg handig, maar ik begin nu wel echt mijn armen te voelen.

Dag 2
10 Sit ups
8 Crunches
4 Push ups
8 Mountain climbers
20 Squats
Gewicht: 65,5

Dag 2 verliep soepel. Iets meer squats en crunches, maar niet heel veel. De push ups gingen iets makkelijker dan de vorige keer, maar nog niet helemaal goed. Ik heb nog steeds moeite ermee.

Dag 3 en 4
15 Sit ups
10 Crunches
5 Push ups
10 Mountain climbers
25 Squats
Gewicht dag 3: 65,5
Gewicht dag 4: 65,5


Dag 3 was iets leuker, omdat de oefeningen iets moeilijker werden. Nog niet moeilijk, maar er zit iets meer uitdaging in dan de dagen daarvoor. Wat fijn is! Maar dat betekent wel meer push ups. Nu moest ik er vijf doen in plaats van vier en ik had de vier niet eens helemaal onder de knie. Ik merkte wel dat ik vier push ups wel kon halen, maar de vijfde iets moeilijker verliep. Maar ik heb ze toch gedaan. Waar ik heel erg trots op ben, want qua sport kan ik heel erg snel opgeven. Dag 4 was eigenlijk een rust dag, maar ik heb besloten om dezelfde oefeningen te doen als dag 3. ik vond toch dat ik geen rustdag verdiende omdat ik niet intensief veel heb gesport. Dus verdien ik het niet, en heb ik gewoon dezelfde oefeningen gedaan om me spieren toch te laten wennen en iets meer spiermassa aan te maken. De squats zijn op dit punt samen met de push ups het moeilijkst. Ik fiets veel en heb wel beenspieren, maar ik train hier hele andere spieren bij en de balans moet ik nog vinden. De push ups zijn moeilijk omdat ik helemaal geen armspieren heb, dat is gewoon een kwestie van veel oefenen en goed opbouwen. De situps beginnen ook echt te komen, het wordt er steeds meer. Aan de ene kant denk ik neeee, ik wil niet. Maar aan de andere (grotere) kant denk ik yes, iets om het vet echt weg te halen en iets wat me echt dun kan laten worden.

Conclusie
Tot nu toe is het niet al te moeilijk. Je hebt me weinig horen zeggen over de crunches en de mountain climbers. Want ik vind ze wel leuk, heel erg zelfs, maar ze zijn erg gemakkelijk voor mij. Ik weet dat je hiermee alles goed opbouwt, maar toch kan ik niet wachten op de volgende dagen. Want ik weet dat het moeilijker wordt en er meer uitdagingen eraan komt. Ik ben heel trots op mijzelf. Ik geef met zulke oefeningen thuis heel erg snel op, vooral met filmpjes. Maar ik wil dit heel erg graag afmaken. Ik begin nu ook iets meer op mijn voeding te letten. Ik ben nog niet echt afgevallen, maar dat komt nog wel.

Ik hoop dat jullie ook gemotiveerd zijn om te gaan sporten, en vergeet me niet te volgen op social media:

Laat een leuke reactie achter met wat jouw favoriete sportwijze is J

Geen opmerkingen:

Een reactie posten