dinsdag 24 juni 2014

My new lifestyle journey #3



Hier komt deel drie aan van mijn ervaring. Als je me eerste artikel nog niet gelezen hebt dan hier een korte samenvatting; Ik ben begonnen aan de 30 days challenge (arms, abs and squats) en ben begonnen met gezond eten. Hier lees je hoe het met me gaat.






Day 9
25 Situps
30 Crunches
8 Push ups
20 Mountain climbers
45 Squats
Gewicht: 65 kg

Oef, de sit ups beginnen echt moeilijk te worden. Ik weet nog dat ik op dag één maar tien Sit ups moest doen. Waarom moest ik ook zo klagen? Maar ja, ik heb als ik toch heel eerlijk tegen mijzelf ben liever een uitdaging dan niks. De push ups beginnen ook echt vervelend te worden. Ik kan niet achter elkaar blijven opdrukken, maar hé, daar gaan we lekker aan werken. De mountain climbers, ja hoor ze beginnen echt te komen. And last but not least; de squats. Ik begin ze toch wel even te voelen. Samen met mijn armen die ik omhoog hou voor balans.

Day 10
25 Sit ups
40 Crunches
8 Push ups
20 Mountain climbers
50 Squats
Gewicht: 65 kg

Oh mijn hemel. De sit ups gaan steeds moeilijker en langzamer. Ik moet ook leren om goed mijn buikspieren aan te spannen. Want ik betrap mezelf er soms toch stiekem op dat ik meer de spieren in mijn rug gebruik. Bij de crunches moet ik ook meer buikspieren aanspannen en meer mijn schouderbladen omhoog duwen. Ze beginnen ook al te komen. En dan de push ups, hetzelfde als gister. Ik heb er nog steeds moeite mee. Bij de mountain climbers ging het best wel goed vandaag. Integendeel tot de squats. Ze waren verrekt moeilijk. Je begon ze ook echt te voelen. En ik hield het bijna niet meer vol.

Day 11
30 Sit ups
50 Crunches
8 Push ups
25 Mountain climbers
15 Squats
Gewicht: 65 kg

Neee, de sit ups. Ik merkte wel dat ik de vijfentwintig wel kon halen, of tenminste beter dan gister, maar de laatste vijf ging wat moeizamer. De crunches begin ik ook te voelen, vooral na wat ik me gister heb voorgenomen. Dus de sit ups en de crunches waren extra moeilijk vandaag. De push ups ging helemaal niet, ik moet veel dieper buigen, werk aan de winkel dus! De mountain climbers waren een verluchting. Ze waren niet erg moeilijk vond ik vandaag. En het was een mini pauze tijdens het sporten. Daarna kwamen de squats. Gelukkig hoefde ik maar 15, want mijn spieren waren aan het schreeuwen voor genade. Ik voelde elk spiertje in mijn bovenbeen bij elke beweging. Het waren er vijftien, en daar ben ik blij om, maar man dit doet pijn.

Conclusie
Het begint steeds moeilijker te worden. Dat wel, maar ik ben zo trots op mijzelf dat ik blijf doorzetten. Dat ik voor het eerst sporteisen stel en ze ook begin na te komen. Over eisen gesproken, niet alle beloftes kom ik na. Ik heb best wel heel erg zitten snoepen. En dat is natuurlijk helemaal niet de bedoeling. Ik merk ook dat ik niet meer afval. Puur omdat ik teveel snoep. Dus dat wordt een nieuwe eis van mijzelf. Geen zoetigheid meer. Nee, noppes, nada. Helemaal niet meer. Eens kijken hoe dat gaat. Ik moet ook echt strakker sporten, want niet alle oefeningen doe ik even goed. Ik moet ook meer water drinken. Of regelmatiger. Op sommige dagen drink ik gewoon 1.5 tot 2 liter water. En op andere dagen weer 1 liter of minder. Dus dit wordt hard knokken, maar het is het helemaal waard.

Ik hoop dat jullie ook gemotiveerd zijn om te gaan sporten, en vergeet me niet te volgen op social media:
Twitter: https://twitter.com/FlovesB (de site)
             https://twitter.com/imanemorabet (persoonlijk)

Laat een leuke reactie achter met wat jouw favoriete sportwijze is J

Geen opmerkingen:

Een reactie posten