donderdag 10 juli 2014

Nivea Intense Repair Conditioner



Zoals ik al eerder heb gezegd heb ik last van best wel droog haar en probeer ik het zo goed mogelijk te voeden en te verzorgen. En daar kan geen conditioner bij missen. Vandaag review ik voor jullie de Nivea Intense repair conditioner voor droog en beschadigd haar.






Wat zegt nivea van dit product?
‘herstelt de haarstructuur, terwijl haarbreuk en gespleten punten vermindert. Herstelt glans en laat je haar soepel aanvoelen’



Ingrediƫnten
Aqua, Cetyl Alcohol, Myristyl Alcohol, Dimethicone, Stearamidopropyl Dimethylamine, Hydrolyzed Keratine, Hydrolyzed Silk, Persea Gratissima Oil, Orbignya Oleifera Seed Oil, Oryzanol, Silicone Quaternium-18, Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Trideceth-6, Trideceth-12, C12-15 Pareth-3, Coco Betaine, Cocamidopropyl Betaine, Sodium Chloride, Lactic Acid, Citric Acid, Phenoxyethanol, Potassium Sorbate, Ethylhexylglycerin, Linalool, Butylphenyl Methylpropional, Geraniol, Benzyl Alcohol, Parfum



Zoals je ziet een hele lijst met ingewikkelde namen en dingen die iets voor je haar moeten doen. Wel zie ik gelijk dat er siliconen en zitten, maar een paar soorten. En Dimethicone is daar een van. Het staat best wel heel erg boven aan de lijst, en hoe hoger hoe meer erin zit. Ook staat Silicone Quaternium-18 bovenaan de lijst en zoals de naam al zegt is dit een Siliconen soort. Wat mij opvalt is dat er Stearamidopropyl Dimethylamine erin zit en dit wordt vaak als invaller gebruikt voor de siliconen, wat vreemd is aangezien ervoor een siliconensoort voor staat. Wat ik wel fijn is dat er helemaal onderaan parfum staat. Er staat ook Persea Gratissima Oil bij, en dit is olie van een avocado boom. De olie zorgt voor een sterke dieptewerking en hoort officieel tot de niet drogende oliĆ«n, maar desondanks wordt het snel opgenomen. 






Substantie
Het komt in een best wel simpele knijpverpakking. Het is best wel basic met niet al teveel poespas. De substantie is vrij dik maar nog wel makkelijk te verdelen over het haar. Het ruikt best wel merkwaardig. Toen ik het voor het eerst rook dacht ik gelijk aan een mannenproduct. Deze geur heb ik nog nooit eerder geroken bij een conditioner. Je ruikt het ook best wel sterk. Maar nadat je het gewassen hebt ruikt het best wel fris en helemaal niet zo erg naar mannenproduct. Maar ik stoor me er niet heel erg aan tijdens het douchen. 



Kwaliteit
Het zorgt voor best wel gevoed haar. Ondanks de hoeveelheid siliconen maakt het je haar niet helemaal zwaar, zwaarder dan normaal maar niet zo zwaar dat je er niks meer kan. Ik merk ook gelijk aan mijn haar wanneer ik het product niet heb gebruikt. Het is veel droger en veel pluiziger. Het herstelt mijn haar voor eventjes, maar dat is logisch. Je kan niet je haar helemaal herstellen als het beschadigd is. Ik kan mijn haar ook makkelijker doorkammen. Ik heb vrij dik haar waardoor ik toch iets meer nodig heb dan normaal, maar is desondanks best zuinig in gebruik. Prima conditioner dus, het doet geen wereldwonderen maar het is ook niet te missen

Pluspunten
-          Makkelijk te verkrijgen
-          Maakt je haar lekker zacht
-          Makkelijk door te kammen erna
-          Voed je haar goed
-          Betaalbaar
-          Simpele en makkelijke verpakking’
-          Zuinig in gebruik

Minpunten
-          Er zitten siliconen in, waar sommige mensen tegen zijn maar ik persoonlijk geen problemen mee heb
-          De geur is wel heel erg aanwezig tijdens het douchen en ik kan me voorstellen dat een paar mensen niet tegen deze geur kunnen


Een goeie basic conditioner voor droog haar dus waar ik helemaal happy om ben. Hij is te koop bij diverse drogisterijen ( Kruidvat, Etos ) en je betaalt ongeveer €3,50 voor 200 ml

Welke conditioner gebruiken jullie momenteel? Vergeet me niet te volgen op social media:

Twitter: https://twitter.com/FlovesB (de site)
             https://twitter.com/imanemorabet (persoonlijk)

9 opmerkingen: