woensdag 27 augustus 2014

EOS Strawberry Sorbet


De dagen worden kouder en korter, alle jassen weer aan en sjaaltjes om op de fiets. Haren worden pluizig en alle boeken komen weer tevoorschijn. Benen moeten weer intensief gevoed worden, samen met je gezicht en haar. Het is officieel, de zomer vloeit steeds verder weg en de winter komt met de dag dichterbij. Sokken weer aan en drie kopjes thee per dag. Weer schouwen met de boeken, of anders met de Ipad voor de gelukkige. En je lippen die er maar onder moeten lijden. Ze worden zo droog dat je ze amper kunt bewegen, dus dat betekent weer intensief en lekker lippenbalsem op je lippen smeren. En ik spreek voor alle lippenbalsem verslaafde op deze wereld dat dit echt het leukste is van je dagelijkse routine. Ik heb honderd en een lippenbalsems in mijn lade liggen die klaar staan om gebruikt en getest te worden. En vandaag test ik voor jullie de EOS lippenbalsem in de smaak strawberry sorbet.




Als eerst wil ik zeggen dat EOS een product is dat niet in Nederland verkrijgbaar is in winkels. Toevallig had een vriendin het als souvenirtje uit Amerika gehaald. Als je wat langer in de ‘’beauty wereldje ‘’ zit dan weet je dat dit product een tijdje helemaal gehyped was. Nu is het meer de baby lips, en daar komt misschien ook een review van. Maar toch wil ik het voor jullie reviewen om te kijken of hij wel echt zo goed is. En als je een dagje in het buitenland bent het misschien tegenkomt, het wel zou nemen of niet. 



Ingrediënten :

‘’Olea Europaea (Olive) Fruit Oil*, Beeswax/Cera Alba (Cire D'abeille)*, Cocos Nucifera (Coconut) Oil*, Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil*, Natural Flavor (Aroma), Butyrospermum Parkii (Shea Butter)*, Stevia Rebaudiana Leaf/Stem Extract*, Tocopherol, Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil*, Fragaria Vesca (Strawberry) Fruit Extract*, Limonene**, Linalool**. *Organic. **Component of Natural Flavor. Certified Organic by Oregon Tilth.’’

Zoals je zelf kan zien staan er vrijwel alleen maar oliën en natuurlijke dingen op de lijst. Shea boter en kokosnoot olie zorgt er grotendeels voor dat het hard blijft en het is daarnaast ook heel erg voedend. Ik vind het echt heel erg fijn dat er geen gekke dingetjes erin zitten die zorgen dat mijn lippen er naar een tijdje aan gewend raken en zelfs misschien uitdrogen.

Wat Eos zegt over dit product:
‘’eos lip balm in Strawberry Sorbet is 95% organic, 100% natural, and paraben and petrolatum free. Packed with antioxidant-rich vitamin E, soothing shea butter and jojoba oil, eos keeps your lips moist, soft and sensationally smooth.
·        Long-lasting moisture
·        Shea butter & vitamin E
·        Smoothes on clear
·        Precisely glides on lips
·        Twist-off top
·        Gluten-free
·        Paraben-free
·        Petrolatum-free
·        Phthalate-free
·        0.25 oz’’

Nog een keer vertaald:
‘’Eos lippenbalsem in de smaak strawberry sorbet is 95% organisch, 100% natuurlijk, en parabeen en petrolatum vrij. Vol met antioxidant-rijke vitamine E, kalmerende shea boter en jojoba olie, houd eos je lippen gevoed, zacht en sensationeel glad.
  • Langhoudende voeding
  • Shea boter & Vitamine E
  • Glad en doorzichtig
  • Glijd precies over je lippen
  • Draai dop
  • Glutenvrij
  • Parabeen vrij
  • Petrolatum vrij
  • Phthalate vrij
  • ( Ongeveer ) 7,4 gram’’




Ik heb eventjes wat research gedaan wat petrolatum, parabeen en phthalate zijn.
Petrolatum:
Petrolatum is eigenlijk een heel erg ingewikkeld woordje voor vaseline. En van vaseline kan je een paraffineverslaving van krijgen. Hier is een korte samenvatting wat paraffineverslaving is;
‘’ Met paraffineverslaving wordt door sommigen een huidaandoening bedoeld die zou ontstaan door het gebruik van minerale oliën op de huid.
Deze minerale olie zou ervoor zorgen dat de natuurlijke huidvetten oplossen en dat de huid geen eigen huidvetten aanmaakt. Verder zouden minerale oliën een film over de huid vormen waardoor poriën verstopt zouden raken en de zuurstofcirculatie en vochthuishouding geblokkeerd zouden raken. De dunne oliefilm zou tevens vuil aantrekken dat blijft plakken aan de huid, waardoor deze ook sneller vervuilt.’’
Parabeen;
Parabenen zijn iets moeilijker uit te leggen. Wat ik wel weet is dat het eigen helemaal niet goed is.
Phthalate;
Phthate is een alcohol soort en soort vaak in producten voor een mooie glans. Ook dit is schadelijk voor je lichaam.





Het product is zelf hard en glad maar door al het boter en al het olie die erin zit gaat het smelten op je lippen. Het ruikt super lekker naar van die aardbeisnoepjes die ik als kind altijd at. Niet te zoet of te overheersend. Ook helemaal niet chemisch. Het product zelf is ook een beetje gelig. Again, dat komt door alle oliën. De verpakking is lekker apart en schreeuwt ‘’HIER BEN IK’’. En niet te vergeten, het is roze. Het heeft een draaidop systeem. Geen gedoe met doppen die openvliegen of die juist moeilijk open gaan. De ronde vorm is ook geweldig en werkt ook gemakkelijk. Het neemt de vorm van je lippen aan, waardoor het nog fijner is om met dit product te werken. Het geeft ook genoeg af en niet maar een heel klein beetje of juist teveel. Altijd precies goed.
De kwaliteit is geweldig. De lippenbalsem is superzacht en echt heel erg voedend. Ik kan niet stoppen met smeren. Nu ik dit artikeltje schrijf is de lippenbalsem niet helemaal rond meer. Zo verslaafd ben ik eraan. Het is zo lekker. Ik hou echt van dit product en snap de hype voor de volle 100%. Hij trek snel in, smeert lekker, voelt zacht aan, laat mijn lippen zacht achter. En noem maar op. EOS heeft niet zitten overdrijven toen ze alle pluspunten op noemde. Dit is zeker de moeite waard om te kopen.
Pluspunten:
-          Maakt je lippen zijdezacht
-          Laat een goed basis achter ( als je met lippenstift gaat werken )
-          100% natuurlijk
-          Glijd gemakkelijk over de lippen
-          Ruikt goddelijk
-          Voedt goed
-          Makkelijke draaidop systeem
-          Ligt lekker in de hand
-          Superschattige verpakking
-          Trekt snel in

Minpunten
-          Niet in Nederland te koop

De enige en ook de grootste minpunt die ik kan bedenken is dat het niet te koop hier is. Daar baal ik echt heel erg van.
Wat is jullie favoriete lippenbalsem? Laat achter bij de comments!
Twitter: https://twitter.com/FlovesB (de site)
             https://twitter.com/imanemorabet (persoonlijk)

2 opmerkingen:

  1. Ik wil hem ook wel eens hebben! Jammer dat ze hier nog niet te koop zijn ^^

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja ik baal er ook echt heel erg van, anders had ik alles leeg gekocht ;)x

      Verwijderen